marți, 17 februarie 2015

Tort elefantel

Am pregatit saptamana trecuta acest tortulet tare dragut unei prietene bune. Ea iubeste elefanteii asa ca m-am straduit sa-i fac unul din fondat. Ca sa stiu si eu ce simbolizeaza de fapt elefantii, m-am documentat.
Elefantul cu trompa in sus este vazut ca un semn de maretie, este un simbol al puterii, al fertilitatii si inteligentei in multe culturi precum China, India si Africa.
Mi s-a confirmat ca a fost un tort tare delicios si nu a fost lasat sa se strice, deoarece crema de de ciocolata, zmeura, martipanul au mers de minune.

Ingrediente blat
3 oua
3 linguri de zahar
3 linguri de faina
1 lingurita praf de copt

Ingrediente crema 
1 plic praf de budinca de ciocolata
2 linguri zahar
300 ml lapte
200 g unt moale
100 g zmeura

Decor
250 g martipan albastru
Floricele din martipan
Elefant din martipan

Incepem cu prepararea blatului de tort. Se mixeaza ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Se adauga treptat  faina amestecata cu praful de copt si se amesteca cu grija cu ajutorul unei linguri de lemn.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 25 de minute. Scoatem tava si lasam blatul sa se raceasca.
Intre timp preparam budinca conform instructiunilor de pe ambalaj, dam vasul deoparte si lasam sa se raceasca. Treptat adaugam untul moale si mixam bine.
Luam tortul il taiem in doua. Primul blat l-am insiropat cu 2 linguri de sirop de zmeura, deasupra am pus jumatate crema, zmeura si cel de-al doilea blat. Invelim tortul cu crema ramasa. Luam martipanul, intindem o foaie si o punem deasupra blatului.
Am decorat cu floricele din martipan si faimosul elefantel. S-a servit ca atare.
Pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu