miercuri, 2 aprilie 2014

Prajitura cu vanilie si castane

Duminica, am facut un blat de pandispan si m-am tot gandit cu ce fel de crema ar putea merge. Am gasit in congelator un pachet de castane, pe care il cumparasem cu vreo 2 saptamani inainte si m-am apucat de treaba. E o reteta simpla, rapida si delicioasa. Blatul pufos combinat cu crema de castane iti lasa gura apa, asa mi-a spus Alex.


Ingrediente blat de pandispan

  • 4 oua
  • 4 linguri de zahar
  • 4 linguri de faina
  • 4 linguri ulei
  • 1 lingurita praf de copt
Ingrediente crema
  • 300 ml lapte
  • 1 plic budinca de vanilie cu bourbon
  • 250 g piure de castane dezghetat
  • 2 linguri rom sau esenta de rom
  • 50 g de unt 
Intai preparam pandispanul. Separam galbenusurile de albusuri. Galbenusurile le mixam cu cele 4 linguri de zahar pana devin ca o crema. Treptat adaugam uleiul si faina amestecata cu praful de copt. Albusurile le mixam spuma tare cu un praf de sare si le adaugam la compozitia de galbenusuri. Turnam compozitia intr-o tava mica, tapetata cu hartie si o dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 20-25 de minute. Scoatem blatul din cuptor si lasam se raceasca.
Pentru crema: Pregatim budinca conform instructiunilor de pe ambalaj. Lasam sa se raceasca, amestecand incontinuu. Adaugam untul, piureul de castane, cele 2 linguri de rom si mixam bine.
Intindem crema peste blatul racit si dam la rece pentru cel putin o ora. 
Eu l-am servit cu frisca deasupra si un banut de ciocolata. 
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu