miercuri, 23 aprilie 2014

Tort de ciocolata cu vanilie

Hristos a Inviat!

Bine v-am regasit dragii mei. Sper ca ati petrecut niste zile frumoase alaturi de cei dragi si ati avut un Paste fericit cu rasete si voie buna.
Mi-am luat si eu vacanta vreo 3 zile( dupa ce am stat vreo 2 in bucatarie) ca sa le pot petrece cu familia si sa ma odihnesc, ca sa imi pot recupera fortele pentru aceasta minunata saptamana. 
Pe rand am sa postez, retetele care le-am facut de Pasti.
Va prezint unul dintre torturile care le-am pregatit de sarbatori. Acest tort l-am pregatit cu ocazia zilei mele de nastere si l-am impartit cu prietenii mei.
Este un tort deosebit de ciocolata, cu o aroma delicioasa de zmeura si crema de vanilie.

Ingrediente Blat:
  • 5 oua
  • 5 linguri zahar
  • 3 linguri faina
  • 2 linguri cacao
  • 5 linguri ulei
  • 1 lingurita praf de copt
Separam galbenusurile de albusuri. Mixam galbenusurile cu zaharul pana devin ca o crema si adaugam pe rand uleiul si faina amestecata cu praful de copt si cacao.
Albusurile le batem spuma tare si adaugam compozitiei de cacao usor cu ajutorul unei linguri de lemn. Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 30 de minute. Scoatem tava, lasam sa se raceasca si taiem blatul in doua.


Ingrediente Crema de Ciocolata:
  • 300 ml lapte
  • 1 plic praf de budinca de ciocolata
  • 2 linguri zahar
  • 200 g unt taiat bucati
  • 100 g zmeura
Ingrediente Crema de Vanilie:
  • 300 ml lapte 
  • 1 plic praf de budinca de vanilie
  • 2 linguri zahar
  • 300 g unt taiat bucati
Decor:
  • oua de ciocolata

Pregatim intai crema de ciocolata. Preparam budinca conform instructiunilor de pe ambalaj. Cat este calda budinca, adaugam untul si omogenizam bine cu ajutorul unui tel.
Luam primul blat, intindem crema de ciocolata deasupra si peste punem zmeura si al doilea blat.
Pregatim a doua budinca, cea de vanilie, la fel ca si cea de ciocolata. Adaugam untul si omogenizam bine. Acoperim tortul cu crema de vanilie rezultata. 
Deasupra am spritat cu crema de vanilie ramasa cateva modele si am ornat cu oua de ciocolata( daca tot eram in spiritul sarbatorilor pascale), dar puteti orna cu ce doriti.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu