joi, 24 aprilie 2014

Tort de caramel si ciocolata




Acesta este al doilea tort,care l-am pregatit de aceste sarbatori si l-am servit cu familia si musafirii care ne-au calcat pragul casei.
Este asemanator primului tort, insa de data aceasta l-am invelit cu crema de caramel. Mi-a crapat putin tortul, deoarece l-am tinut in frigider si nu am stiut ca ingheata.
Este un tort fin de ciocolata si caramel, care poate fi pregatita atat de sarbatori cat si la alte ocazii speciale.

Ingrediente blat


  • 8 oua
  • 8 linguri zahar
  • 7 linguri faina
  • 1 lingura cacao
  • 1 lingurita praf de copt

Separam galbenusurile de albusuri. Mixam galbenusurile cu zaharul pana devin ca o crema si adaugam pe rand uleiul si faina amestecata cu praful de copt si cacao.
Albusurile le batem spuma tare si adaugam compozitiei de cacao usor cu ajutorul unei linguri de lemn. Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 30 de minute. Scoatem tava, lasam sa se raceasca si taiem blatul in doua.



Ingrediente Crema de Ciocolata:
  • 300 ml lapte
  • 1 plic praf de budinca de ciocolata
  • 2 linguri zahar
  • 200 g unt taiat bucati
  • 100 g zmeura
Ingrediente Crema de Caramel:
  • 300 ml lapte 
  • 1 plic praf de budinca de caramel
  • 2 linguri zahar
  • 400 g unt taiat bucati ( 2 pachete)
Decor:
  • oua de ciocolata
  • 2 iepurasi de ciocolata ( unul alb, unul negru)

Pregatim intai crema de ciocolata. Preparam budinca conform instructiunilor de pe ambalaj. Cat este calda budinca, adaugam untul si omogenizam bine cu ajutorul unui tel.
Luam primul blat, intindem crema de ciocolata deasupra si peste punem zmeura si al doilea blat.
Pregatim a doua budinca, cea de caramel, la fel ca si cea de ciocolata. Adaugam untul si omogenizam bine. Acoperim tortul cu crema de caramel rezultata. 
Deasupra am spritat cu crema de vanilie ramasa de la tortul precedent si am ornat cu oua de ciocolata si cu iepurasi.
Bon Apetit!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu