joi, 30 octombrie 2014

Tort de portocale

" O mama e acea persoana care poate lua locul oricui, dar nu poate fi inlocuita cu nimeni"- Cardinal Mermillod

Luni a fost ziua de nume a mamei mele si i-am pregatit ceva special pentru ca merita draga de ea. Aveam reteta asta demult in cap, doar ca nu am prins ocazia ca sa o pregatesc...asa ca am incercat-o pe mama, care a fost cea mai fericita. Este un tort usor, dulce acrisor si pregatit din multa dragoste pentru ea, mama mea...

Ingrediente blat


  • 5 oua
  • 5 linguri zahar
  • 5 linguri faina
  • 2 linguri ulei
  • 1 lingurita praf de copt

Ingrediente crema

  • 300 ml lapte
  • 1 plic praf budinca de vanilie
  • 1 lingura zahar
  • 250 g unt moale
  • Coaja rasa de la o portocala
  • Zeama de la o portocala
  • 2 portocale

Decor

  • limbi de pisica
  • flori de martipan

Mixam ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Treptat adaugam uleiul si faina amestecata cu praful de copt. Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 25 de minute. Scoatem tava si lasam blatul sa se raceasca.
Preparam budinca conform instructiunilor de pe ambalaj, dam deoaparte si lasam sa se raceasca. Incet adaugam untul, coaja si zeama de portocala si mixam bine pana devine ca o crema.
Taiem tortul in doua. Peste primul blat intindem 1/3 din crema, punem bucatile de portocale, iar peste al doilea blat. 
Invelim tortul cu crema ramasa,imprejurul tortului am ornat cu limbi de pisica, iar deasupra am decorat cu floricele din martipan.
Se da tortul la rece prntru cel putin o ora.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu