duminică, 5 octombrie 2014

Prajitura cu ciocolata si pere


In acest weekend am stat la pat, nu pentru imi place sa stau atata sa lenevesc si sa nu fac nimic, doar ca m-a prins raceala asta de toamna si nu am avut puterea necesara de a ma ridica din pat. Asa ca am pregatit o reteta simpla si rapida. Am mai avut niste pere acasa, asa ca le-am folosit in aceasta reteta delicioasa de ciocolata. Este o reteta ideala pentru zilele ploioase de toamna.


Ingrediente aluat

100 g ciocolata amaruie
100 g unt
2 pere mijlocii
2 oua
60 g zahar
180 g faina
2 linguri coniac
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita scortisoara
1 lingurita rasa de ghimbir
70 ml lapte


Se topeste ciocolata cu jumatate din cantitatea de unt pe baie de aburi, sa da deoparte si se lasa sa se raceasca. Decojim perele, ii taiem in patru si ii curatam de samburi. Se separa galbenusurile de albusurile. Mixam untul cu zaharul, adaugam ouale, unul cate unul pana devine o crema. Adaugam laptele, faina amestecata cu praful de copt, scortisoara,ghimbirul si cele 2 linguri de coniac. Albusurile se bat spuma tare cu o priza de sare. Cu ajutorul unei linguri de lemn amestecam usor spuma de albusuri cu compozitia de galbenusuri. Aluatul se toarna in tava tapetata cu hartie de copt, iar deasupra punem bucatile de pere.
Se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru cca 40 de minute. Se scoate tava din cuptor si se lasa la prajitura sa se raceasca.
Eu am servit cu frisca si bucati de ciocolata, insa se poate servi si cu un glob de inghetata de vanilie.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu