vineri, 24 aprilie 2015

Prajituri de Pasti

Aceste prajituri le-am pregatit anul acesta de pasti. Am facut un tort asemanator prietenei mele Ingrid, cand am facut experimente pe ea de ziua ei si mi-am facut si eu unul de pasti pentru familie si oaspeti, cel de tort cu pere si prune. Am mai facut si niste biscuiti simpli si guguluf cu mure si ciocolata alba. Retetele le gasiti mai jos.

Tort de pere si prune

Blat de scortisoara


  • 8 oua
  • 8 linguri zahar
  • 4 linguri ulei
  • 7 linguri faina
  • 1 lingura scortisoara


Crema de vanilie


  • 2 plicuri budinca de vanilie
  • 600 ml lapte
  • 3 linguri zahar
  • 400 g unt
  • 150 g pere din compot
  • 150 g prune congelate


Decor


  • oua din ciocolata
  • iepuras din ciocolata


Mixam ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Treptat adaugam faina amestecata cu praful de copt si scortisoara si amestecam cu grija cu ajutorul unei linguri de lemn.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru  30 de minute, dupa care lasam blatul sa se raceasca.
Preparam budinca conform instructiunilor de pe ambalaj, o luam de pe foc si lasam sa se raceasca. Adaugam treptat in budinca 200 g de unt moale taiat in bucatele si mixam bine.
Taiem blatul in trei. Peste primul blat punem un sfert din crema, prunele taiate si cel de-al doilea blat. Punem din nou un strat de crema, perele taiate si cel de-al treilea blat deasupra. Crema ramasa o mixam cu inca 200 g de unt si invelim tortul cu ea. Se da tortul la rece pentru cel putin o ora.
Am decorat cu oua de ciocolata si cu un iepuras de ciocolata.
Am servit ca atare. Pofta buna!


Mini Guguluf cu Mure si ciocolata alba

Ingrdiente blat

100 g unt moale
100 faina
60 g zahar pudra
1 lingurita praf de copt
2 oua
100 ml chefir
40 g ciocolata 60 g mure

Glazura

100 g ciocolata alba
Decor

oua de ciocolata

Topim ciocolata pe baie de aburi. Mixam untul cu zaharul. Treptat adaugam ouale intregi, ciocolata topita, chefirul. faina amestecata cu praful de copt si murele. Turnam compozitia in tava tapetata cu unt si faina si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru cca 20 de minute. Scoatem tava si lasam gugulufii la racit.
Topim ciocolata alba pe baie de aburi, amestecam cu o lingura de ulei si turnam peste fiecare gugulugf in parte si lasam sa se intareasca.
Se servesc ca atare cu un ou de ciocolata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu