joi, 6 noiembrie 2014

Tort deMenta


Luni am pregatit un tort original, creatia mea, unei doamne dragute, care si-a serbat ziua de nastere. Stiind ca ii place ciocolata cu menta foarte mult, am incercat sa fac un tort asemantor. Asa ca m-am apucat de treaba si a iesit un tort delicios(desi eu recunosc ca nu sunt o mare iubitoare a mentei, in ceai mai merge, dar in ciocolata mai putin).
Deci... daca va place aceasta combinatie, va invit sa incercati aceasta reteta interesanta, racoroasa si divina deMenta si ciocolata :)

Ingrediente blat

  • 6 oua
  • 6 linguri de zahar
  • 3 linguri de ulei
  • 4 linguri de faina
  • 2 linguri de cacao
  • 1/2 plic praf de copt
Se mixeaza ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Treptat se adauga apa,uleiul si faina amestecata cu praful de copt si cacao. Se toarna compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 20-25 de minute. Se scoate tava si se lasa blatul la racit.

Ingrediente crema de menta

  • 250 g mascarpone
  • 200 g unt moale
  • 2 linguri pline de zahar
  • 1 lingura vopsea verde
  • 1 lingurita esenta de menta

Mixam untul cu zaharul, mascarpone, vopseaua si esenta de menta pana devine ca o crema fina.

Decor

  • 100 g ciocolata neagra
  • Flori din martipan
  • Flori din ciocolata
  • 100 g unt moale
  • 1 lingura de zahar
  • 1 lingurita colorant verde

Asamblarea tortului

Taiem blatul in doua. Peste primul blat intindem 1/3 din crema, punem al doilea blat peste si invelim tortul cu crema ramasa. Dam tortul la rece. Intre timp topim ciocolata pe baie de aburi, dam deoparte si lasam putin sa se raceasca.
Scoatem tortul din frigider si turnam deasupra ciocolata topita si il dam din nou la rece. Intr-un vas mixam untul cu colorantul si o lingura de zahar pana ii cremos. Scoatem din nou tortul din frigider si incepem sa-l decoram. Pe margine am pus floricele din ciocolata. Deasupra am spritat marginea cu ajutorul unui pos, in care am pus crema de unt, cu floricele de martipan si ciocolata.
Am dat tortul din nou la rece pentru cca jumatate de ora.
Se serveste ca atare.

Pofta buna!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu