luni, 24 noiembrie 2014

Tort de castane


M-am incumetat ieri dupa vizualizarea mai multor turoriale, sa fac primul meu tort cu fondant. Am avut niste emotii cu privire la ce va iesi, dar in final chiar sunt multumita de rezultat.
Am ales sa imbrac tortul in fondant alb cu motiv de iarna, deoarece abia astept sa ninga, sa fie zapada ca sa pot merge la schi. Sper ca de craciunul acesta sa ninga ca-n povesti.
Dar...pana atunci va invit sa incercati acest tort delicios de castane, care este un desert numai bun pentru zilele friguroase de iarna.

Ingrediente blat


  • 5 oua
  • 5 lg de zahar
  • 2 lg ulei
  • 4 lg faina
  • 1 lg cacao
  • 1/2 praf de copt

Ingrediente crema 1


  • 250 g piure de castane
  • 300 g de unt moale
  • 2 linguri rom alb
Mixam piureul de castane cu untul si romul pana devine ca o crema.

Ingrediente crema 2


  • 200 ml smantana pt frisca Dorna
Batem smantana pentru frisca bine pana devine ca o crema.

Decor


  • 300 g fondant alb
  • Figurine
  • Nuca de cocos


Asamblarea tortului

Taiem blatul in doua. Insiropam primul blat cu 5 linguri de cafea si punem crema de castane, peste punem al doilea blat si invelim tortul cu frisca.
Fondantul il prelucram pe masa de lucru presarata cu zahar pudra si intindem un blat, cu care vom inveli tortul. Cu ajutorul facaletului punem "patura" de fondant pe tort si intindem bine. Taiem ramasitele si netezim fondantul pe partea laterala a tortului. Cu fondantul ramas am facut niste figurine. Din jumatate de cantitate am facut niste bulgari de zapada, iar in cealalta cantitate am pus niste colorant verde si am facut cativa braduti. Bradutul mai mare, bulgarii si omuletul de zapada( facut din martipan) i-am pus pe tort, iar bradutii mai micuti i-am lipit pe lateral.
Se da tortul la rece pentru circa o ora si se serveste ca atare.

Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu