vineri, 23 mai 2014

Tort de capsuni


Azi v-am pregatit dragii mei ceva special. Daca tot a inceput sezonul capsunilor ( mie imi plac foarte mult,dar cu masura) am zis vrut sa pregatesc un tort usor de capsuni si iaurt. E atata de cremos si pufos, ca nu te mai saturi, mancand din acest tort delicios de sezon. Vi-l recomand cu drag pentru aceste zile calduroase. Secretul acestui tort este, sa stea cat mai mult la rece, de aceea eu l-am lasat peste noapte in frigider.

Ingrediente blat

  • 4 oua
  • 4 linguri de zahar
  • 4 linguri de faina
  • 4 linguri ulei
  • 1 lingurita praf de copt


Separam galbenusurile de albusuri. Galbenusurile mixam cu zaharul pana isi dubleaza volumul si devin ca o crema. Adaugam treptat uleiul si faina amestecata cu praful de copt. Batem albusurile spuma tare cu un praf de sare si adaugam treptat in compozitia de galbenusuri. Turnam compozitia intr-o tava de tort tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 25 de minute. Scoatem tava din cuptor, luam hartia si lasam blatul sa se raceasca. Intre timp preparam crema.


Ingrediente crema

  • 500 g de capsuni
  • 2 linguri zeama de lamaie
  • 3 linguri de zahar
  • 250 g iaurt
  • 280 ml frisca lichida
  • 4 plicuri de gelatina 
  • 1 plic intaritor pentru frisca

Decor

  • capsuni
  • zahar decorativ verde


Stropim capsunii cu cele 2 linguri de zeama de lamaie si ii dam prin blender. Piureul turnam intr-o craticioara, adaugam zaharul si dam la foc mic amestecand incontinuu ca sa se topeasca zaharul. Dam craticioara deoparte si lasam sa se raceasca. Adaugam cele 4 plicuri de gelatina si omogenizam cu ajutorul unei linguri de lemn.
Turnam iaurtul intr-un vas de plastic si il mixam la viteza medie. Incet adaugam compozitia de capsuni si mixam in continuare.
Intr-un alt vas turnam frisca lichida, adaugam plicul de intaritor pentru frisca si o batem spuma tare. Astfel, amestecam compozitia de iaurt cu cea de frisca, usor cu ajutorul unei linguri de lemn. 
Crema rezultata o intindem uniform pe blatul de tort. Dam tortul la rece, ca sa se intareasca crema pentru cel putin 4-5 ore, eu l-am lasat peste noapte.

A doua zi decoram tortul dupa bunul plac si servim ca atare. Eu l-am decorat cu cateva feliute de capsuni si cu niste zahar decorativ verde.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu