marți, 8 decembrie 2015

Tort de scortisoara cu mandarine si ciocolata alba

Nu am mai pregatit demult ceva din cauza stresului, care mi s-a tot adunat in ultima vreme dar in acest weekend asteptandu-l pe Mos Nicolae am reusit sa pregatesc cateva bunatati.
Va invit sa incercati acest tort inedit si "fresh".

Ingrediente


  • 8 oua
  • 8 linguri zahar
  • 4 linguri ulei
  • 5 linguri faina
  • 3 linguri scortisoara
  • 1 lingurita praf de copt


Mixam ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Adaugam treptat uleiul, faina amestecata cu scortisoara si praful de copt si amestecam usor . Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 30 de minute.
Scoatem tava din cuptor si lasam blatul sa se raceasca.

Ingrediente crema ciocolata alba

  • 200 g ciocolata alba
  • 250 g mascarpone
  • 400 g unt
  • 2 linguri coniac
  • aprox 200 g mandarine din conserva ( scurse de zeama)

Decor

  • perlute rosii din zahar
  • om de zapada din martipan
  • stelute din ciocolata alba si de lapte
Mixam jumatate din cantitatea de unt cu mascarpone.Topim ciocolata pe baie de aburi, lasam putin sa se raceasca dupa care adaugam in compozitia de unt.


Asamblarea tortului

Taiem tortul in doua. Peste prima jumatate intindem o parte din crema, asezam mandarinele deasupra si punem cel de-al doilea blat. Crema ramasa o mixam cu cealalta jumatate de unt si acoperim tortul cu ea.
Am decorat cu omul de zapada, perlutele jur imprejur si stelutele din ciocolata alba si ciocolata de lapte, iar marginea am invelit-o cu o bentita rosie. Am dat la rece pentru cel putin o ora si am servit ca atare.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu