marți, 6 octombrie 2015

Prajitura cu mere si caramel si frozen joghurt cu scortisoara

Saptamana trecuta am pregatit aceasta reteta delicioasa de mere cu caramel, langa care am pus si niste frozen joghurt cu scortisoara, insa cum am avut foarte mult de lucru la birou, nu am reusit sa o postez.


Ingrediente


  • 5 oua
  • 200 g zahar
  • 240 ml ulei
  • 400g faina
  • 1 plic praf de copt
  • 120 ml iaurt
  • 1 lingura esenta de portocale
  • 2-3 mere taiate felii
  • 2 linguri scortisoara
  • 100ml frisca lichida
  • 10 caramele cu lapte


Mixam ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul, dupa care adaugam uleiul, iaurtul, esenta de portocale si faina amestecata cu praful de copt.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt iar peste punem merele si deasupra presaram scortisoara.
Dam tava la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru cca 30-40 de min ( se face testul cu scobitoarea)
Scoatem tava din cuptor si lasam prajirura sa se raceasca, in timp ce punem pe foc frisca lichida cu caramele cu lapte. Dupa ce s-au topit cu totul, turnam compozitia deasupra prajiturii cu mere si lasam din nou sa se raceasca.

Frozen joghurt cu scortisoara


Varianta aceasta am ghicit-o eu pe moment si pot sa va zic ca a reusit tare buna, mai ales ca am servit-o alaturi de prajitura cu mere.

Ingrediente


  • 200 ml frisca lichida 
  • 125 g iaurt 
  • 3 linguri scortisoara
  • 2 linguri zahar pudra

Mixam frisca, dupa care adaugam iaurtul, zaharul si scortisoara si amestecam bine.
Turnam compozitia intr-un vas de plastic ( mie mi-a mai ramas si din caramul de la prajitura si am turnat peste compozitia de iaurt) si dam vasul la congelator pt cel putin 3ore.
Am servit prajitura cu mere si caramel alaturi de doua globuri din aceasta compozitir de iaurt cu scortisoara.
Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu