luni, 2 februarie 2015

Melci cu scortisoara

"How awesome to wake up to wake up to Cinnamon Rolls"


De mult am fost tentata sa incerc sa fac aceasta reteta delicioasa. Am mancat in Austria, anul trecut si tare mult mi-au placut, insa tot timpul eram prea ocupata ca sa o prepar. In engleza li se spun Cinnamon Rolls si au ca topping crema de branza. Recomand acesti melci deliciosi pentru toti iubitorii de scortisoara.
Si cum la noi in Satu Mare a inceput sa ninga iar, merg de minune cu o cana de lapte cald.

Ingrediente

  • 1 plic drojdie uscata
  • 1 lingura zahar
  • 300 ml lapte caldut
  • 500 g faina
  • 50 unt topit
  • 1 plic praf de budinca de vanilie
  • 2 oua

Umplutura


  • 100 g zahar
  • 4 linguri de scortisoara
  • 100 g unt

Topping


  • 100 g mascarpone
  • 50 g unt
  • 1 plic zahar vanilat bourbon
Am amestecat drojdia cu zaharul si 2 linguri de lapte pana s-a omogenizat. Intr-un vas am pus faina, praful de budinca, compozitia de drojdie, untul topit, restul de lapte,ouale si le-am framantat. Deasupra vasului am pus un prosop de bucatarie si am lasat aluatul la cald pentru cca 1 ora, ca sa-si dubleze volumul. 
Intre timp am frecat untul cu zaharul si am adaugat scortisoara. Am luat aluatul, l-am taiat in doua, dupa care l-am pus pe masa tapetata cu faina si l-am mai framanatat putin. Am intins blatul si l-am umplut cu jumatate din compozitia de scortisoara, dupa care am rulat blatul cu grija si l-am taiat in bucati.
Bucatile le-am asezat pe tava ( tapetata cu hartie de copt) si le-am uns cu unt deasupra. La fel am procedat si cu cealalta jumatate de aluat.
Am dat tava dau la cuptorul preincalzit la 200 de grade Celsius pentru cca 15-20 de min pana s-au rumenit.
Intre timp am topit untul cu mascarpone, la care am adaugat si zaharul vanilat.
Am scos melcii din cuptor si am turnat deasupra toppingul de branza si le-am lasat sa se raceasca.
I-am servit ca atare cu o ceasca de lapte.
Va doresc o zi frumoasa dragii mei si pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu