vineri, 6 februarie 2015

Tort de ciocolata cu piersici si Cupcakes cu banane

"Friends are angels that lift us to our feet when our wings have trouble remembering how to fly"


"Adevaratii prieteni se  cunosc doar dupa ritmul inimii vibrand la unison", asa spune acest citat, care mi se potriveste de minune.
Dedic azi aceasta postare unor persoane foarte importante din viata mea, doua prietene, care mi-au fost si imi sunt alaturi atat in momentele bune cat si in cele rele si pe care le-am cinstit ieri de ziua lor onomastica.
In continuare va prezint un tort de ciocolata si piersici, invelit cu martipan si decorata cu motive pentru bebelusi si niste briose deosebite cu babane si frosting de branza.

Tort de ciocolata si piersici

Ingrediente blat pt un tort mic ( forma 18 cm )


  • 3 oua
  • 3 linguri de zahar
  • 1 lingura de ulei
  • 3 linguri de faina
  • 1 lingurita praf de copt


Crema de ciocolata


  • 300 ml lapte
  • 1 plic praf de budinca de ciocolata
  • 50 g zahar
  • 200 g unt moale
  • 2 jumatati de piersici din borcan


Decor

250 g fondant albastru
diverse decoratiuni pt bebelusi

Incepem cu prepararea blatului de tort. Se mixeaza ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Se adauga treptat lingura de ulei si faina amestecata cu praful de copt si se amesteca cu grija cu ajutorul unei linguri de lemn.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 25 de minute. Scoatem tava si lasam blatul sa se raceasca.
Intre timp preparam budinca conform instructiunilor de pe ambalaj, dam vasul deoparte si lasam sa se raceasca. Treptat adaugam untul moale si mixam bine. Taiem piersicile in fasii, iar blatul de tort in doua. Insiropam primul blat cu sucul de piersici din compot, adaugam jumatate din crema de ciocolata si deasupra punem fasiile de piersici si cel de-al doilea blat. Invelim tortul cu crema ramasa, iar deasupra punem fondantul albastru. Am decorat cu cateva fasii din martipan si decoratiunile care le-am pregatit cu cateva zile in urma.


Cupcakes cu banane si frosting de branza


Ingrediente briose


  • 100 g unt moale
  • 150 g zahar
  • 2 oua
  • 1 lingura esenta de vanilie
  • 225 g banane copate
  • 60 ml iaurt 
  • 250 g faina
  • 2 lingurite praf de copt


Frosting


  • 250 g mascarpone
  • 100 g branza Delaco
  • 50 g unt
  • 1 esenta de vanilie Finesse
  • 100 g zahar pudra
  • 1 lingurita scortisoara
  • putin colorant albastru


Pisam bananele cu ajutorul unei furculite. Mixam untul cu zaharul si treptat adaugam ouale, esenta de vanilie,faina amestecata cu praful de copt si iaurtul, iar la final adaugam bananele pisate.
Turnam compozita in tava de briose, tapetata cu hartie speciala si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru circa 30 de min.  Scoatem tava din cuptor si lasam briosele sa se raceasca.
Intre timp mixam untul,branza, mascarpone cu zaharul, esenta de vanilie si scortisoara. Aceasta crema am impartit-o in doua. Prima am lasat-o asa, iar in a doua am adaugat putin colorant albastru.
Am luat cele doua creme si cu ajutorul unui pos am spritat fiecare briosa in parte.
La final am decorat cu motivele de bebelus ramase de la tort. Le-am lasat peste noapte la rece.
Le-am servit ca atare cu mult drag si multa bucurie.
Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu