joi, 11 decembrie 2014

Tort cu prune deshidrate si ghimbir


Dragii mei am revenit dupa vreo 2 saptamani lungi, cu o reteta delicioasa si usoara de tort simplu cu prune uscate, scortisoara, nuca si ghimbir. Am avut niste zile pline de munca, am reusit sa mesteresc prin bucatarie, insa nu am avut timp sa si postez. Aceasta prajitura este una  extrem de gustoasa, care o puteti pregati celor dragi in aceasta perioada sau de Craciun.

Ingrediente


  • 3 oua
  • 50 unt
  • 150 g miere
  • 250 g faina
  • 1/2 plic praf de copt
  • 100 ml lapte
  • 200 g prune deshidratate
  • 1 lingurita scortisoara
  • 3 lingurite nuca macinata
  • 1 lingurita ghimbir ras
  • 2 linguri gem de caise
  • 300 g fondant alb
  • stelute din vafe dr. Oetker


Topim untul cu mierea pana se topeste si lasam sa se raceasca. Taiem prunele deshidratate in bucati mici.
Mixam ouale intregi pana isi dubleaza volumul. Adaugam treptat compozitia cu untul topit si mierea, faina amestecata cu praful de copt, scortisoara, nuca macinata, ghimbirul, turnam laptele si mixam bine toate ingredientele.
Turnam compozitia intr-o tava (mica cu diametrul de 18 ) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 200 de grade Celsius pentru circa 45 de minute pana trece de testul cu scobitoarea.
Scoatem tava si lasam blatul sa se raceasca.
Punem cele 2 linguri de gem intr-o craticioara si il incalzim. Intre timp luam fondantul, il lucram si il intindem pe masa de lucru.
Ungem blatul cu gemul si punem deasupra fondantul intins.
Am decorat cu stelute din vafe de la dr. Oetker.
Se serveste ca atare.

Pofta buna!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu