marți, 30 decembrie 2014

Buturuga


Anul Nou se apropie cu pasi repezi si eu nici nu am reusit sa postez toate retele de la Craciun. Sa-mi fie rusine, doar ca daca ar merge netul meu mai bine din cand in cand si nu mi-ar da atatea batai de cap, probabil erau deja toate postate. In fine, am pregatit acest tort pentru seara de Craciun, pentru familie si colindatori si a trecut cel mai repede, deoarece a fost divin.

Ingrediente

5 oua
5 linguri de zahar
5 linguri faina
2 linguri apa calduta
1 lingurita praf de copt

Se mixeaza ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Se adauga treptat apa calduta si faina amestecata cu praful de copt si se amesteca cu grija cu ajutorul unei linguri de lemn.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 25 de minute. Turnam blatul pe o carpa uda, il inrolam si il lasam sa se raceasca.

Ingrediente crema

300 ml lapte
2 linguri zahar
1 plic praf de budinca de ciocolata
300 g unt
coaja rasa de la o portocala
1 lingurita esenta de portocale

Decor

fondant verde
perle rosii din zahar

Preparam budinca conform instructiunilor de pe ambalaj intr-o craticioara. Dam craticioara deoparte. lasam sa se raceasca si amestecam incontinuu ca sa nu se faca cocoloase.
Adaugam treptat untul taiat bucatele, coaja de portocala si esenta de portocala si mixam bine pana devine ca o crema.
Luam blatul, intindem deasupra crema si inrolam cu grija. Taiem o bucata din rulada, o punem langa si invelim toata rulada cu crema. Cu ajutorul unui "piaptan" trasam niste linii.
Din martipan verde am facut niste frunze, cu care am decorat in final buturuga.
Langa fiecare frunza am presarat niste bilute rosii.
Se da tortul la rece pentru cel putin o ora si serveste ca atare.
Pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu