marți, 26 mai 2015

Savarine


Anul trecut m-a provocat cineva sa fac savarine, insa nu m-am incumetat, aveam o retinere...insa zilele trecute mi-am facut curaj si au iesit excelente. Asa ca... daca doriti sa va amintiti de gustul savarinei  din copilarie, va invit sa le incercati.

Ingrediente pt 12 buc

500 g faina
30 g drojdie proaspata
1 lingurita zahar
2 linguri zahar
1 cana lapte calduta
2 oua
30 ml ulei

Ingrediente sirop

400 ml apa
250 g zahar 
1/2 sticluta de esenta de rom

Ingrediente crema

400 ml frisca lichida
2 plicuri intaritor de frisca

Punem drojdia intr-o craticioara, punem deasupra lingurita de zahar si lasam cca 5 minute sa se topeasca.
Punem faina intr-un vas de plastic, deasupra turnam drojdia, ouale intregi, laptele, zaharul. Treptat adaugam uleiul si framantam toate ingredientele pana se face o coca. Lasam aluatul (acoperit cu un prosop de bucatarie) la cald sa creasca pentru cca o ora.
Impartim aluatul in 12 bucati, dupa care  le punem in formele tapetate cu ulei si faina.
Dam formele la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pt cca 30 de minute pana se rumenesc usor. Scoatem savarinele din cuptor si le lasam sa se raceasca..
Intre timp preparam siropul asa : punem apa cu zaharul intr-o craticioara si lasam sa se topeasca zaharul, amestecand usor, dupa care dam craticioara deoparte si adaugam esenta de rom. Luam savarinele le taiem capacelul, iar pe urma le infundam in sirop.
Batem frisca cu intaritorul de frisca si umplem savarinele cu ea.
Eu am decorat cateva cu inca putina frisca si o capsunica daca tot e sezonul lor.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu