duminică, 8 martie 2015

Tort de nuca cu ciocolata si visine

A venit primavara! In sfarsit e vreme frumoasa si se mai insenineaza putin pe afara. Am avut doua saptamani intense, deasupra am si prins raceala asta urata care mi-a slabit putin fortele, insa am mai mesterit cate ceva, doar ca nu am avut puterea necesara si rabdarea sa mai postez .
Azi va prezint un tort delcios de nuca cu ciocolata si visine care l-am pregatit unei prietene dragi, care si-a serbat ziua de nastere...insa dedic acest tort gustos azi tuturor femeilor si mamelor. La multi ani, femei de 8 martie.

Ingrediente blat
100 g unt moale
150 g zahar
4 oua
100 g nuca macinata
250 g faina
1 plic praf de copt
3 linguri de rom
60 ml lapte

Mixam untul cu zaharul, adaugam ouale pe rand si incepem sa adaugam faina amestecata cu praful de copt, nuca, romul si laptele. Compozitia astfel rezultata, o turnam in tava tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru cca 40-45 min pana trece de testul cu scobitoarea. Scoatem tava din cuptor si lasam blatul la racit.

Ingrediente crema de ciocolata
300 ml lapte
1 plic praf de budinca de ciocolata
2 linguri de zahar
200 g unt moale
100 g visine din visinata

Decor
napolitane de ciocolata
5 trandafiri din napolitane

Pregatim budinca conform instructiunilor de pe ambalaj si o lasam la racit. Adaugam treptat untul moale si mixam pana devine ca o crema.
Taiem blatul de nuca in doua. Prima jumatate am insiropat-o cu 3 linguri de visinata, am adaugat jumatate din crema si visinele, iar deasupra am pus cel de-al doilea blat.
Am invelit tortul cu crema de ciocolata ramasa si jur imprejur am pus napolitane, am razuit deasupra ciocolata alba si am decorat cu trandafiri din napolitane.
Am dat tortul la rece pentru cca 2 ore si l-am servit ca atare.
Pofta buna!

Un comentariu: