miercuri, 18 martie 2015

Tort de mere cu nuca si caramel

Am pregatit zilele trecute un tort delicios de mere, nuca, caramel si multa scortisoara. Am facut portie dubla fata de cat scria in retetarul mamei mele, deoarece am asteptat niste persoane dragi in vizita. E un tort simplu si gustos si vi-l recomand cu drag in aceasta zi frumoasa de primavara.


Ingrediente :


  • 6 mere
  • 200 g zahar
  • 200 g unt
  • 100 g nuca macinata
  • 150 g de gem de caise
  • 1 lingura scortisoara


Pt blat avem nevoie de :


  • 10 oua
  • 10 linguri de zahar
  • 10 linguri de faina
  • 1 lingurita praf de copt


Decojim merele, le taiem bucati si le dam la cuptor la 180 de grade Celsius cca 10-15 min. Intre timp topim zaharul impreuna cu untul intr-o craticioara de 3 l (lata) pana se topeste cu totul,peste punem merele , turnam gemul de caise si presaram deasupra scortisoara si nuca.
Mixam ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Treptat adaugam faina amestecata cu praful de copt  si amestecam cu grija cu ajutorul unei linguri de lemn. Turnam compozitia peste mere si dam oala la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru circa 1 ora. Se scoate blatul din oala si se lasa la racit. Eu am lasat blatul peste noapte sa se raceasca.
Se serveste ca atare sau cu frisca deasupra. Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu