miercuri, 11 iunie 2014

Tort Alba ca Zapada

A fost odata, ca niciodata, un blat pufos marmorat cu cirese, care si-a dorit sa fie acoperit cu o crema delicioasa de branza, lamaie si vanilie. Stapana nehotarata cu pregatirea cremei, a lasat blatul pufos sa stea peste noapte suparat, la racit. A doua zi, i-a pregatit crema mult asteptata si ca sa arate si el ca un tort festiv, precum au fost ceilalti dinaintea lui, stapana l-a impodobit cu un strat subtire de gelatina rosie si i-a desenat o inima.
S-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa.


Ingrediente blat


  • 4 oua
  • 100 g zahar
  • 150 g unt moale
  • 270 g faina
  • 150 ml lapte
  • 370 g cirese fara samburi
  • 1/2 plic praf de copt
  • 1 plic zahar vanilat
  • 2 linguri cacao

Ingrediente crema


  • 250 g branza dulce de vaca
  • 300 ml frisca lichida
  • 1 plic intaritor de frisca
  • 2 linguri zahar
  • 1lingurita coaja de lamaie rasa
  • 1 lingurita esenta de vanilie

Glazura

  • 500 ml sirop de cirese
  • 2 plicuri gelatina rosie
Frecam untul cu zaharul si zaharul vanilat pana devine ca o crema. Treptat adaugam ouale, laptele si faina amestecata cu praful de copt. Tapetam o tava cu unt si faina si turnam jumatate din compozitia de galbenusuri. In cealalta jumatate adaugam cacao si omogenizam. Turnam compozitia de cacao peste cea de galbenus si deasupra punem ciresele. Dam tava la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 45 de minute.
Scoatem tava si lasam blatul sa se raceasca. Eu l-am facut cu o seara inainte si l-am lasat peste noapte la racit. 
A doua zi am preparat crema. Mixam branza cu frisca lichida. Incorporam zaharul, esenta de vanilie, coaja rasa de lamaie si intaritorul de frisca. Luam blatul si intindem crema de branza peste, lasand putin si pentru decor.
Pentru glazura de gelatina, amestecam cele 2 plicuri de gelatina cu siropul de cirese si-l punem pe foc ca sa se inchege. Turnam compozitia peste crema de branza si lasam sa se intareasca. Crema ramasa, am pus-o intr-un pos si am desenat niste forme si o inimioara in mijloc. Se da tortul la rece pentru cel putin o ora.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu