luni, 18 aprilie 2016

Tort de ciocolata alba

Ieri a fost ziua mea si mi-am pregatit de aceasta data un tort cu ciocolata alba, zmeura si topping de ciocolata neagra, pe care l-am savurat cu cei dragi.

Ingrediente:
10 oua
400 g  de faina
10 linguri de ulei
10 linguri de apa
1 plic praf de copt

 Am facut 2 blaturi de chec a cate 5 oua. Mixam ouale (5) spuma tare cu zaharul ( 150 g), dupa care adaugam uleiul (5 linguri de ulei), apa ( 5 linguri de apa) si faina ( 200 g). Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru cca 30 de minute. Scoatem pe rand blaturile din cuptor si le lasam sa se raceasca.

Ingrediente crema:
200 g ciocolata alba
400 g mascarpone
200 g unt moale
1 lingura esenta de vanilie

Topim ciocolata pe baie de aburi, o racim putin dupa care adaugam untul si mascarpone si amestecam bine.

Sos de zmeura
300 g zmeura
150 g zahar
1 lingura zeama de lamaie

Topping
200 g ciocolata neagra
200 ml frisca

Punem zmeura cu zaharul si zeama de lamaie la fiert pt cca 10 minute, dupa care lasam sa se raceasca complet.

 Asamblarea tortului
Taiem cele doua blaturi in doua, punem 3-4 linguri devzmeura peste prima parte injunatatita, pe urma crema si cealalta parte. La fel procedam si cu ce de-al doilea blat, le punem una peste alta.
Invelim tortul cu crema ramasa. Dam la rece pentru cel putin jumatate de ora.
Punem ciocolata cu frisca la topit, dupa care lasam putin sa se raceasca si am turnat compozitia de ciocolata deasupra tortului.
Se serveste ca atare.
Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu