joi, 8 ianuarie 2015

Torturi de Revelion

Buna dimineata dragii mei. Am revenit cu doua retete delicioase de torturi care le-am pregatit de Revelion. Le-am decorat cu niste porcusori draguti din martipan, deoarece  legenda spune ca porcusorii norocosi sunt un simbol al fertilitatii si al norocului. Inainte nu se prea gasea carne, iar cel care detinea un porc era vazut ca un om bogat si norocos. In Anul Nou austriecii si nemtii isi daruiesc porcusori atat din martipan, lumanare, cat si din ceramica ca sa aiba noroc.
Nefiind acasa desigur, m-am descurcat si am improvizat cu ce am avut la indemana pentru a realiza ceva dulce pentru noaptea dintre ani. Am ales sa fac doua, deoarece unul l-am facut cu zahar normal. iar celalalt desigur cu zahar de mesteacan pt tata.


Tort de branza cu zmeura si caramel



Ingrediente blat ( diametrul cca 20 cm)

3 oua
3 linguri de zahar
3 linguri faina
jumatate de lingurita praf de copt

De data aceasta am batut ouale intregi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. ( Nu am avut mixer, asa ca am folosit un tel). Se adauga treptat faina amestecata cu praful de copt si se amesteca cu grija cu ajutorul unei linguri de lemn.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 30 de minute.

Ingrediente crema branza


  • 400 g branza
  • 200 g frisca lichida
  • 4 linguri de zahar
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 100 g zmeura


Ingrediente crema caramel


  • 1/2 plic praf de budinca de caramel
  • 150 ml lapte
  • 1 lingura zahar
  • 150 g unt



Batem frisca putin ca sa se intareasca si o adaugam la branzica amestecata cu coaja de lamaie. Preparam budinca coform instructiunilor de pe ambalaj, o lasam deoaparte sa se raceasca si adaugam untul taiat in bucati si amestecam pana devine ca o crema.
Luam tortul il taiem in doua. Peste primul blat punem crema de branza, deasupra zmeura si cel de-al doilea blat. Am invelit tortul cu crema de caramel si am decorat cu perlute din zahar, fulgi de zapada, buburuza si porcusorul din martipan.



Tort de ciocolata cu clementine ( pt diabetici)

Ingrediente blat ( diametrul cca 20 cm)


  • 3 oua
  • 3 linguri de zahar de mesteacan
  • 2 linguri faina
  • 1 lingura cacao
  • 1 lingurita praf de copt


Am pregatit blatul ca si la tortul de mai sus, adaugand toate ingredientele.

Ingrediente crema de ciocolata


  • 300 ml lapte
  • 1 plic praf de budinca
  • 1 lingura zahar de mesteacan
  • 300 g unt  moale


La fel am procedat si cu crema de ciocolata, ca si cea de caramel de la tortul precedent.
Am taiat blatul in doua. Peste primul blat am pus 2 linguri din crema de ciocolata, clementinele si cel de-al doilea blat. Am invelit tortul cu crema ramasa si l-am decorat de asemenea cu un porcusor, o potcoava cu un zar, toate din martipan, si perlute din zahar. Am pus torturile afara ( pt ca era indeajuns de frig ) si am servit la miezul noptii ca atare cu familia si invitatii nostri.
Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu