miercuri, 14 ianuarie 2015

Ghiveci cu flori


"Cel mai incapator si sigur loc din lume este sufletul mamei" Irina Binder

Am pregatit acest tort special mamei mele, saptamana trecuta cu ocazia zilei ei de nastere. Am vrut sa-i fac ceva special si unic, asa ca i-am facut un tort in forma de ghiveci cu flori.
Este un tort delicios cu crema de vanilie si visine.


Ingrediente blat

  • 5 oua
  • 275 g faina
  • 200 g zahar
  • 275 g unt moale
  • 50 g cacao
  • 30 ml lapte
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 lingura esenta de vanilie


Eu am achizitionat o forma de briosa uriasa si aceasta forma am folosit-o la aceasta reteta.
Mixam untul cu zaharul pana devine ca o crema. Treptat adaugam ouale intregi, esenta de vanilie, faina amestecata cu praful de copt si cacao si laptele si amestecam bine toate ingredientele.
Turnam compozitia in tava tapetata cu unt si faina si dam la cuptorl preincalzit la 180 de grade Celsius pentru cca 45-50 de minute.

Ingrediente crema


  • 300 ml lapte
  • 2 linguri zahar
  • 1 plic praf de budinca de vanilie
  • 300 g unt
  • 125 g visine
Decor

  • 150 g martipan rosu
  • floricele din martipan


Preparam budinca conform instructiunilor de pe ambalaj si lasam sa se raceasca.
Treptat adaugam untul taiat bucati si mixam pana ii ca o crema.
Am taiat primul blat in doua. Peste primul blat am pus aprox. 2 linguri de crema, deasupra visinele si al doilea blat. Peste al doilea blat am pus iar un rand de crema si visine si capacul prajiturii. Am invelit tortul cu crema de vanilie ramasa. Partea de jos a tortului am invelit-o cu martipan rosu, iar partea de sus am decorat-o cu floricele din martipan.
Se da tortul la rece pentru cca o ora si se serveste ca atare sau cu frisca deasupra.
Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu