luni, 14 iulie 2014

Tarta cu coacaze


Bine v-am regasit dragii mei. Am facut o pauza din a posta, deoarece m-am pregatit intens pentru licenta, care am luat-o cu brio si acum voi avea mai mult timp liber de a posta.
Aceasta tarta speciala am pregatit-o unor prieteni dragi mie din Arad, care au fost incantati de aceasta surpriza. Este o tarta simpla cu coacaze bio culese din gradina noastra si merita incercata.


Ingrediente aluat


  • 200 g unt rece
  • 200 g zahar
  • 400 g faina
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 lingurita coaja de lamaie rasa
  • 2 oua


Ingrediente umplutura


  • 800 g afine
  • 200 g zahar
  • 20 g faina
  • 2 linguri esenta de migdale
  • 2 lingurite scortisoara



















Punem cocazele intr-un bol si adaugam peste zaharul, scortisoara si esenta de migdale, amestecam si lasam sa se imbine aromele pana pregatim aluatul.
Framantam untul cu faina amestecata cu praful de copt, zaharul si ouale intregi si coaja de lamaie si dam aluatul la rece pentru jumatate de ora.
Scoatem aluatul din frigider, oprim un sfert din el pentru grilaj si il intindem rotund cu ajutorul unei sucitori. Ungem forma de tarta cu unt si faina si punem aluatul. Punem peste compozitia de coacaze si din aluatul ramas taiem grilajele, care le asezam deasupra.
Dam tava la cuptorul preincalzit la 200 de grade Celsius pentru jumatate de ora, dupa care scoatem tava, o acoperim cu folie de aluminiu si o dam la 180 de grade Celsius pentru inca 30 de minute.
Scoatem tava si lasam sa se raceasca.
Se serveste ca atare sau cu zahar pudra peste. 
Pofta buna!

Un comentariu: