marți, 9 ianuarie 2018

Tort de scortisoara cu jeleu de mere si frosting de mascarpone


Acest tort l-am pregatit de asa, mamei mele, care si-a dorit un tort de mere de ziua ei, asa ca am putut sa ma joc putin cu ingredientele.

Ingrediente blat cu diam. 26 cm

8 oua
8 linguri zahar
4 linguri ulei
7 linguri faina
1 lingura scortisoara
1/2 plic praf de copt.

Mixam ouale pana isi dubleaza cu zaharul, dupa care adaugam uleiul si treptat faina, amestecata cu scortisoara si praful de copt.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul incalzit la 180 de grade Celsius pentru cca 25-30 de minute. Scoatem din cuptor, luam hartia jos si lasam sa se raceasca.


Ingrediente jeleu de mere

3 mere mici
50 ml suc de mere
2 linguri zahar
1 lingura esenta de vanilie
1/2 lingurita scortisoara
zeama de la jumatate de lamaie
50 g unt
80 g fulgi de migdale
3 blaturi de gelatina

Se curata merele de coaja,se scot samburii si se taie bucatele. Se stropeste cu zeama de lamaie si dam deoparte. Intr-o craticioara punem untul la topit, peste adaugam merele, zaharul, si lasam putin sa se inmoaie, cca 5 min, dupa care adaugam sucul de mere, scortisoara, esenta de vanilie, fulgii de migdale si lasam sa fiarba in jur de 10-15 min pana scade zeama. Intre timp punem gelatina in apa rece la hidratat. La final adaugam foile in compozitia de mere si lasam sa se raceasca.

Crema de frisca cu mascarpone

200 ml frisca
1 intaritor de frisca
250 g mascarpone
1 plic zahar vanilat 

Mixam frisca cu intaritorul de frisca pana se intareste. Dupa care adaugam mascarpone si zaharul vanilat.

Asamblarea tortului


Taiem blatul in doua, peste prima jumatate, punem jeleul de mere si dam  la frigider pentru cca 30 de min, dupa care punem cel de-al doilea blat.
Invelim tortul cu crema de frisca.

Am decorat tortul cu scortisoara, cu ajutorul unui sablon, iar marginea am invelit-o cu biscuiti de scortisoara zdrobiti. Am dat tortul peste noapte la frigider, iar a doua zi am feliat-o si am servit-o ca atare.
Pofta buna! 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu