marți, 9 ianuarie 2018

Tort de lamaie cu afine ( pentru diabetici)


Au trecut sarbatorile, atat de rapid, incat nici nu am realizat ca suntem in 2018.
La multi ani tuturor!
De sfantul Ion, i-am pregatit tatalui meu, si nu numai, un tort de lamaie pentru petrecerea, care a organizat-o la pensiune cu prietenii apropiati si familia.
La aceasta reteta, am folosit doar zahar de mesteacan la pandispan.

Ingrediente blat pentru o tava cu diam. 28 cm
9 oua
6 linguri zahar de mesteacan ( Nyirfacukor)
5 linguri de ulei
9 linguri de faina
1/2 plic praf de copt

Mixam ouale pana isi dubleaza cu zaharul, dupa care adaugam uleiul si treptat faina, amestecata cu praful de copt.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul incalzit la 180 de grade Celsius pentru cca 25-30 de minute. Scoatem din cuptor, luam hartia jos si lasam sa se raceasca.

Ingrediente Lemon Curd
4 lamai : zeama si coaja rasa
4 galbenusuri
3 oua intregi
80 g unt

Toate ingredientele inafara de unt se amesteca cu telul intr-un vas, pe care-l vom pune pe baie de aburi. Fierbem compozitia pana se ingroasa dupa care adaugam untul si amestecam bine, lasam sa se raceasca.

Crema de lamaie
1 budinca de vanilie
300 ml lapte
200 g unt moale
100 g mascarpone
2 linguri din Lemon Curd

Pregatim budinca conform instructiunilor de pe ambalaj (eu nu am pus zahar deloc), dupa care lasam sa se raceasca, amestecand din cand in cand.
Adaugam treptat untul moale, mascarpone si la final Lemon Curd.

Mai avem nevoie de :
150 g afine dezghetate si scurse de zeama
aprox 100 g nuca de cocos


Asamblarea tortului
Taiem blatul in doua, peste prima jumatate, adaugam trei sferturi din Lemon Curd, punem peste afinele si cel de-al doilea blat. Acoperim tortul cu crema de lamaie, lasand aprox. un sfert si pt ornat.
Marginile tortului le-am decorat cu nuca de cocos, iar peste am facut niste modele din crema ramasa.
Se da tortul la rece pt cel putin o ora ( eu l-am lasat peste noapte). Se taie felii si se serveste ca atare.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu