miercuri, 24 februarie 2016

Lovenasi (Papanasi) cu gem si smantana

De dragobete sarbatorim romaneste cu o portie de papanasi in forma de inimioara cu smantana si gem de fructe de padure. Aseara i-am facut si mi-au iesit deosebiti si extrem de gustosi.
De data aceasta sursa de reteta am avut-o pe Laura Adamache.

Ingrediente


  • 300 g branza de vaca
  • 200 g faina
  • 1 ou
  • 1 plic zahar vanilat bourbon
  • coaja de la o portocala
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1/2 lingurita scortisoara
Mai avem nevoie de :
  • tigaie adanca
  • 500 ml ulei
Branza am luat-o de la Kaufland, de la vitrina cu branzeturi.
Punem branza intr-un bol, peste care punem oul, coaja de portocala,zaharul vanilat si pisam cu ajutorul unei furculite. Deasupra am turnat faina amestecata cu bicarbonatul,praful de copt si scortisoara si am inceput sa framant aluatul. Aluatul devine moale si usor lipicios.
Punem aluatul pe masa de lucru, tapetata cu faina si intindem un aluat de cca 1,5-2 cm. Dupa care incepem sa taiem formele.Prima data taiem o inimioara mai mare, iar pe urma din inimioara mare mai taiem una mica.
Punem tigaia cu uleiul pe foc si lasam sa se incalzeasca, dupa care prajim papanasii.
Eu am ales sa ii servesc cu gem de fructe de padure (mi-a ramas de la tortul cu fructe de padure) si smantana.
Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu